DSpace@İHÜ

Siyasi partilerde rakibe pazarlama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Cançelik, Mehmet
dc.date.accessioned 2022-04-01T07:05:39Z
dc.date.available 2022-04-01T07:05:39Z
dc.date.issued 2011-05
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2670
dc.description.abstract Bu çalışmadaseçmenlerin demografik özellikleri açısından siyasi partilerde rakibe pazarlama konusu değerlendirilmiştir.Çalışma dört bölümde oluşmaktadır. Birinci bölümde, pazarlamanın ortaya çıkışı, pazarlama alanındaki gelişmeler, pazarlama karması elemanları ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar incelenmiştir. İkinci bölümde, siyaset kavramı, siyasi kurumlar, siyasi güçler, demokrasi, siyasi kültür, siyasi katılma ve seçim sistemleri ve Türkiye'de seçimler konuları incelenmiştir.Üçüncü bölümde, siyaset pazarlaması kavramı, siyaset pazarlamasının gelişimi, siyaset pazarlamasının amacı ve özellikleri ve siyaset pazarlaması karması konuları incelenmiştir. Dördüncü bölümde, siyasi partilerde rakibe pazarlama ile ilgili Trabzon'da gerçekleştirilen araştırmaya yer verilmiştir. Bu amaçla 371 seçmen ile yüz yüze anket yapılmıştır. Anketlerin analizinde faktör analizi, tek örneklem t-testi ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) testlerinde yararlanılmıştır.Çalışmanın en önemli sonucu; seçmenler ana muhalefet ve ikinci muhalefet partisinin faaliyetleriyle iktidara oy kazandırdığı düşüncesindedirler In this study; it is evaluated that opponent marketing in political parties in terms of voters? demographic characteristics.The study consists of four parts. In the first part, emergence of marketing, development of marketing, marketing mix elements and basic concept of marketing were examined. In the second part, politic concept, political institutions, political powers, democracy, political culture, political participation and election systems and election in Turkey were examined. In the third part, political marketing concept, development of political marketing, aims and attitudes of political marketing and political marketing mix elements were examined. In the fourth part, there has been a research analyzing opponent marketing in political parties sample of Trabzon. For this purpose, there were face to face questionnaire with 371 voter. In the analysis of questionnaire, factor analysis, one sample t-test and Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) testes were used.The most important result of this research is; voters think that the main opposition and the second opposition party bring in vote to the rulling party with their political activities tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Siyaset Pazarlaması, Rakibe Pazarlama, Siyasi Partiler tr_TR
dc.subject Political Marketing, Opponent Marketing, PoliticalParties tr_TR
dc.title Siyasi partilerde rakibe pazarlama tr_TR
dc.title.alternative Opponent marketing in political parties tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster