DSpace@İHÜ

Hastane işletmelerinde ev idaresi hizmetlerinden sağlık çalışanlarının memnuniyeti üzerine bir araştırma (KTÜ Farabi hastanesi örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktaş, Arzu
dc.date.accessioned 2022-03-31T10:58:22Z
dc.date.available 2022-03-31T10:58:22Z
dc.date.issued 2007-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2630
dc.description.abstract Ev İdaresi hizmetlerinin hastanedeki önemi, kurumun sağlıklı, temiz, düzenli tutulması açısından olduğu kadar; iyi bir fiziksel çevrenin yaratılması ve ekonomik olarak kuruma sağlayacağı yararlar açısından da dikkati çekmektedir. İyi bir ev idaresi uygulaması ile kurumun tüm işletme masraflarında azalma olur. Ev İdaresi Hizmetleri biriminin temel hizmet alanları temizlik, enfeksiyon kontrolü ve sanitasyon, fiziksel çevre düzenlemesi ve ev idaresi personelinin yönetimidir. Çalışanların hastane koşullarında kendilerini etkileyecek zararlı etkilerden korunmaları gerekir. Bugün tüm dünyada hastanelerde hasta bakımını etkileyen faktörlerin başında yetersiz hastane hijyenine bağlı olarak oluşan hastane enfeksiyonları gelmektedir. Bu nedenle özellikle hastanelerde çalışanların ev idaresi hizmetlerinden memnuniyeti önem arz etmektedir. Personel memnuniyetini ölçmeye yönelik hazırlanan bu çalışma 5’li Likert anketi uygulanarak yapılmıştır. Hastanedeki ofis temizliği, genel alanların temizliği, hasta odalarının temizliği ve temizlik hizmetleri organizasyonu faktörleri altında toplanan personel memnuniyeti anket sonuçları SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Personelin memnuniyeti, tüm faktörlerde kabul edilebilir memnuniyet düzeyinde çıkmıştır. Cinsiyet, medeni hal, yaş, mesleği, eğitim durumu, Farabi Hastanesindeki görev süresi, meslekteki görev süresi, gelir düzeyi ve kendi temizlik alışkanlığını tanımlaması ile personel memnuniyeti arasında istatistiksel anlamlılık bulunmuştur. Personel memnuniyetinin arttırılması için Ev İdaresi Biriminin sunduğu temizlik hizmetleri konusunda yapılan eğitim çalışmalarının arttırılması önerilir The main service areas of housekeeping services are cleanliness, infection control, and sanitation, arrangement of physical environment and management of housekeeping personnel. It is an important issue that employees should be protected from harmful effects of hospital conditions. Today, in all countries, the most important factor affecting patients’ care coming from hospital infections based on the lack of hospital hygiene. Therefore, the efficiency of housekeeping services is important issue for healthcare staff in hospital. It is a fact that to improve efficiency of the services offered by Housekeeping is not only provide clean, healthy, quality, service both also to decrease unnecessary cost of hospital. In this research, a questionnaire with 5 Likert scale was applied to measure customer satisfaction. . The results of questionnaire focused on office cleanliness, general areas cleanliness, patient’s rooms cleanliness and organization of cleanliness services, are being analyzed by SPSS. Employee satisfaction is found acceptable level in all selected variable factors. It is found that there is a statistically significant relations among personnel satisfaction and gender, martial status, age, profession, education level, working time in the Farabi Hospital, duration time in job, income level, habit of own personnel cleanliness. The main conclusion of this study indicates that to increase personnel satisfaction, it is necessary to keep continuity of training studies regarding services of housekeeping tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.title Hastane işletmelerinde ev idaresi hizmetlerinden sağlık çalışanlarının memnuniyeti üzerine bir araştırma (KTÜ Farabi hastanesi örneği) tr_TR
dc.title.alternative he research on hospital staff satisfaction from housekeeping service at Farabi hospital tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster