DSpace@İHÜ

Okul Öncesi Çocukların Sosyal Uyum E Beceri Düzeyleri İle Değer Kazanımları Arasındaki İlişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tanrıverdi, Haluk
dc.contributor.author Erarslan, Nejla
dc.date.accessioned 2019-07-17T12:10:02Z
dc.date.available 2019-07-17T12:10:02Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://localhost/jspui/handle/123456789/239
dc.description.abstract Bu araştırma okul öncesi çocukların sosyal uyum düzeyleri ile değer kazanımları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleşmiştir. Araştırma kapsamına 2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul Kartal ilçesindeki devlet anaokullarında öğrenim gören 214 çocuk alınmıştır. Veri toplama yöntemi olarak, “değer kazanımları ölçeği ile “sosyal uyum ve beceri ölçeği” kullanılmış ve öğrencilerle ilgili özellikler öğretmenler (n:210) tarafından doldurulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma istatistiklerinin yanında, t testi, tek yönlü anova ve tukey testlerinden, korelasyon ve regresyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi çocukların sosyal uyum ve beceri düzeyleri ile değer kazanımları arasında pozitif yönlü ilişkiler olduğu sonucuna varılmıştır. Sosyal uyumun değer kazanımını arttırdığı, sosyal uyumsuzluğun ise değer kazanımını etkilemediği tespit edilmiştir. This study was conducted in 2013-2014 academic year with children attending to the state kindergartens located in Kartal districtinct of İstanbul in order to determine the relationship between the preschool children’s levels of social adaptation and their acquisition of moral values. In this study, “acquisition of moral values scale” and “social adaptation and skills scale” were used as data collection tools and teachers (n:210) filled the forms. Data obtained from the research were analyzed using by SPSS 21.0 software. T test, one-way ANOVA and tukey tests, correlation and regression analysis along with frequency, percentage, average and standard deviation statistics were utilized in evaluating the data. At the end of the study. Result show it has been found that there are positive correlations between the preschool children’s levels of skills and social adaptation and their acquisition of moral values. Hence, It has been determined that social adaptation increases the acquisition of moral values whereas social maladjustment doesn’t affect the acquisition of moral values. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Çocuklar, Sosyal Uyum, Sosyal Uyumsuzluk, Değer Kazanımı tr_TR
dc.subject Preschool Children, Social Adaptation, Social Maladjustment, Acquisition of Moral Values tr_TR
dc.title Okul Öncesi Çocukların Sosyal Uyum E Beceri Düzeyleri İle Değer Kazanımları Arasındaki İlişki tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber 9 tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber 5 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster