DSpace@İHÜ

Airy gerilme fonksiyonları ve sonlu elemanlar yöntemiyle beton yol kaplamasının 3 boyutlu gerilme analizleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bal, Ümit Yaşar
dc.date.accessioned 2022-03-28T06:42:31Z
dc.date.available 2022-03-28T06:42:31Z
dc.date.issued 2013-03
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2335
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında, 3 farklı beton sınıfı; C20, C25, C30, ve 3 farklı kalınlıktaki; 15 cm, 20 cm ve 25 cm beton yolların mekanistik-ampirik mukayeseleri sonlu elemanlar, Westergard ve Airy denklemleri yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Seçilen Airy gerilme denklemiyle yapılan gerilme analizinden elde edilen gerilmeler, Westergaard yöntemiyle elde edilen gerilmelerden çok fazla çıkmıştır. Bu karşılaştırmaya göre seçilen Airy gerilme denklemi gerçeği yansıtmamaktadır. Gerilme analizleri, 15 cm kalınlığındaki C20, C25 ve C30 beton yolların ağır taşıt yüklerini taşıyamayacağını göstermektedir. 20 cm ve 25 cm kalınlığındaki C20, C25 ve C30 beton sınıfların ise hem çekme hem de basınç gerilmeleri karşılayabileceğini göstermiştir. Ayrıca beton sınıfını bir üst sınıf seçildiğinde düşey deplasmanlarda yaklaşık %1.67'lik bir azalma meydana gelirken, tabaka kalınlığı 5 cm artırıldığında yaklaşık %16.7'lik bir azalma meydana geldiği görülmüştür. Bu çalışmanın amaçlarından biri de Doğu Karadeniz bölgesi için kullanılacak farklı beton sınıfı ve kalınlıkları için yolların performanslarının belirlenmesine yönelik Mekanistik?Ampirik tasarım ilkelerine dayalı yol çalışmasını içermektir. Bu tez çalışmasında Türkiye'de ilk, çalışma prensibi bakımından ise Dünyada sayılı düzeneklerden biri olan Hızlandırılmış Yol Test düzeneği kullanılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsi tr_TR
dc.subject Beton yol tasarımı, mekanistik analiz, solu elemanlar analizi tr_TR
dc.subject Concrete road design, Mechanistic analysis, Finite Element Analysis tr_TR
dc.title Airy gerilme fonksiyonları ve sonlu elemanlar yöntemiyle beton yol kaplamasının 3 boyutlu gerilme analizleri tr_TR
dc.title.alternative 3 dimensional stress analysis of portland cement concrete pavement with airy stress functions and finite element method tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster