DSpace@İHÜ

İlköğretim Okul Binalarının Fiziksel Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi (Van İl Örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akbaba, Ahmet
dc.contributor.author Turhan, Mehmet
dc.date.accessioned 2019-07-17T08:08:57Z
dc.date.available 2019-07-17T08:08:57Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://localhost/jspui/handle/123456789/214
dc.description.abstract Bu araştırmada öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul binalarının fiziksel sorunlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel yaklaşımla tasarlanan çalışma betimsel tarama modelindedir. Literatür taraması yapılarak ve uzman görüşüne başvurularak 10 soru belirlenmiş ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile Van ilinde görev yapmakta olan 24 gönüllü öğretmenle görüşme yapılmıştır. Görüşmeler ses kaydı altına alınmış ve yazılı hale getirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin önemli bir kısmı okul binalarını fiziksel olarak yeterli görmemektedirler, ayrıca görüşülen öğretmenlerin dörtte üçü okullarında engelli bireyler için alınan özel bir düzenleme olmadığını dile getirmiştir. Hem dış cephe hem de sınıfların renk seçimi yapılırken insan psikolojisi üzerindeki etkilerinin göz önünde bulundurulmadığı anlaşılmaktadır. Okul bahçelerinin genel olarak yeşillendirilmemiş, beton zeminlerden oluştuğu ve öğrencilerin teneffüslerde oyun bahçesi olarak kullanmalarına uygun bulunmadığı söylenebilir. Hedeflenen çağdaş eğitime ulaşmada bir adım daha ileriye gidebilmek için okul binalarının fiziki sorunlarının zaman kaybetmeden giderilmesi gerektiği ifade edilebilir. In this research it is aimed to determine teachers’ views about primary and secondary schools’ physical problems. The survey type research is modelled with qualitative approach. By making literature research and consulting expert opinion 10 questions were developed. With semi-structured interview technique 24 volunteer teachers who currently work in Van were interviewed. Interviews were recorded and typed. According to data a significant part of teachers do not think their school is physically adequate. Moreover, except from a quarter of them, teachers pronounce that there is no special arrangement for disabled people. It is understood that while determining school colours human psychology generally is not taken into consideration. It can be stated that most school gardens consist of pavement and were not planted enough. Also, they are not thought to be adequate to be used as playing garden for children. In order to go further in the way of a modern education aim, physical problems that schools face with should be dealt with immediately. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Okul Binası, Okul Binalarının Fiziksel Sorunları, Okul Bahçesi. tr_TR
dc.subject School, Schools Physical Problems, School Garden. tr_TR
dc.title İlköğretim Okul Binalarının Fiziksel Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi (Van İl Örneği) tr_TR
dc.title.alternative Investigating Teachers’ Views About Physical Problems of Primary Schools (Van Sample) tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber 12 tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber 6 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster