DSpace@İHÜ

1925- 1950 Döneminde Türk Havacılık Endüstrisi Ve İkinci Dünya Savaşı Sonrası Konjonktürün Türk Havacılık Endüstrisine Etkileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bocutoğlu, Ersan
dc.contributor.author Dinçaslan, Mehmet
dc.date.accessioned 2019-07-17T08:00:23Z
dc.date.available 2019-07-17T08:00:23Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://localhost/jspui/handle/123456789/211
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 1925-1950 dönemi arasında Türk havacılık endüstrisinin genel durumunu ortaya koymak ve İkinci Dünya Savaşı sonrası oluşan uluslararası konjonktürün Türk havacılık endüstrisine etkilerini incelemektir. İkinci Dünya Savaşı sonrası oluşan uluslararası konjonktür; Truman Doktrini, Marshall Planı ve bu kapsamda Türkiye’ye gelen Thornburg, Hilts ve Barker gibi uzmanların raporları ile etkilerini Türkiye üzerinde hissettirmiştir. Söz konusu uluslararası konjonktür, doğrudan doğruya, Türkiye’nin izlemekte olduğu ithal ikameci sanayileşme politikasını hedef almış, Türkiye’de ağır sanayinin kurulmasını engellemeyi hedeflemiş ve bunda da başarılı olmuştur. Uluslararası konjonktürün Türk havacılık endüstrisi üzerindeki etkileri ise dolaylı bir etki olup, ithal ikameci sanayileşme politikası terk edilirken, bu politikanın önemli bir alt bileşeni olan havacılık endüstrisi de ortadan kaldırılmıştır. The aims of this paper are actually twofold: to overview general structure of Turkish aviation industry during (1925-1950) period and to analyze the effects of post-World War II conjuncture on the Turkish aviation industry. The international conjuncture dominating the World in the post-World War II era had worked through itself on Turkey via Truman Doctrine, Marshall Plan and the Hilts, Thornburg, Barker Reports prepared by the delegations that visited Turkey during that time. So-called international conjuncture had directly opposed to the Turkish industrialization policy depended on import substitution model and managed to prevent it. It can be concluded that the Turkish aviation industry as a sub-sector of import substitution industry was indirectly eliminated while the conjuncture had directly challenged the import substituted Turkish industrialization policy. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Türk Havacılık Endüstrisi, İkinci Dünya Savaşı, Truman Doktrini, Marshall Planı, Hilts Raporu, Thornburg Raporu, Barker Raporu tr_TR
dc.subject Turkish Aviation Industry, Truman Doctrine, Marshall Plan, Hilts Report, Thornburg Report, Barker Report tr_TR
dc.title 1925- 1950 Döneminde Türk Havacılık Endüstrisi Ve İkinci Dünya Savaşı Sonrası Konjonktürün Türk Havacılık Endüstrisine Etkileri tr_TR
dc.title.alternative Turkish Aviation Industry During 1925-1950 Period and the Effects of Post - World War II Conjuncture on Turkish Aviation Industry tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber 7 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster