DSpace@İHÜ

Trakya Üniversitesi İİBF Öğrencilerinin Ekonomik Kalkınma Farkındalıklarının Analizi [Araştırma Makalesi]

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Okur Dinçsoy, Meltem
dc.contributor.author Taşdemir, Özgür
dc.date.accessioned 2019-07-16T10:58:25Z
dc.date.available 2019-07-16T10:58:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://localhost/jspui/handle/123456789/172
dc.description.abstract Ekonomik kalkınma kavramının ve politikalarının teorik alt yapısının oluşturulmasında önemli yükü üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakülteleri (İİBF) üstlenmektedir. Bu çalışmada, 2015-2016 dönemi Trakya Üniversitesi (TÜ) İİBF öğrencilerinin ekonomik kalkınma farkındalıkları, eğitim ve demografik özellikleri bakımından SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) ile analiz edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda iktisat, ekonometri, işletme ve çalışma ekonomisi bölümleri öğrencilerine 790 adet anket uygulanmıştır. Test sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetlerine, gelirlerine, bölümlerine, öğrenim programlarına ve sınıflarına göre ekonomik kalkınma farkındalıklarında önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Özellikle iktisat bölümü öğrencilerinin ekonominin gidişatı, kalkınmanın başlangıç noktası, yabancı sermayeye bakış açısı, sanayinin desteklenmesi ve gelir dağılımı adaletinin düzeyi gibi konuları diğer bölüm öğrencilerine göre farklı değerlendirdikleri görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin, almış oldukları eğitim haricinde, gelir ve cinsiyet gibi demografik faktörlerinin de ekonomik kalkınma farkındalıklarının şekillenmesinde etkili olduğu gözlenmiştir. The faculties of economics and administrative sciences (FEAS) of the universities take an important role in the theoretical concept of economic development and policies. In this study, the students in FEAS of Trakya University were analyzed in terms of educational and demographic features by SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) to measure the economic development awareness of in the period of 2015-2016. For this purpose, 790 questionnaires were applied to the students in the departments of economics, econometrics, business and labor economics. According to the test results, significant differences were observed in gender, income, department and grade level. Especially, students in the department of economics differently evaluated the progress of economy, preliminary point of development, foreign capital, industry and balance of income distribution. In addition, it is observed that, except for the educational background, demographic factors of the students like income and gender have also important influences on their economic development awareness. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Ekonomik Kalkınma, Farkındalık, Trakya Üniversitesi, SPSS. tr_TR
dc.subject Economic Development, Awareness, Trakya University, SPSS. tr_TR
dc.title Trakya Üniversitesi İİBF Öğrencilerinin Ekonomik Kalkınma Farkındalıklarının Analizi [Araştırma Makalesi] tr_TR
dc.title.alternative The Analysis of Economic Development Awareness of Students in Feas, Trakya University [Research Paper tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber 14 tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber 7 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster