Özet:
Türkiye’nin bilgi toplumu stratejisinde yer alan sosyal dönüşüm ile vatandaşların gündelik ve iş yaşamlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmaları durumunda, ekonomik ve sosyal faydanın artacağı amaçlanmıştır. TUİK 2011 verilerindeki, bilgisayar ve internetin kullanıldığı yerler incelendiğinde, % 18,7 oranı ile üçüncü sırada internet kafeler görülmektedir. Bu çalışmada; internet kafeler sosyal, idari, teknik ve müşteri yönleri ile incelenmiş ve sosyal dönüşüme katkısı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda Trabzon il merkezine kayıtlı 95 internet kafeden 87’si ile yapılan anket çalışmasının sonuçları paylaşılmıştır.
With the social transformation in Turkey’s Information Society Strategy; it is aimed to increase economic and social benefits with using information and communications technologies effectively in the daily and business lives by citizens. When the 2011’s TUIK data about the locations of computer and internet use are viewed in, it is seemed that internet cafes are in third place with 18,7% rate. Within this study, internet cafes were investigated with their social, administrative, technical and customer aspects and tried to put out the contribution of internet cafes to social transformation. In this context, the survey results which were conducted with 87 out of 95 Internet cafes registered in the center of Trabzon province were shared.